مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 22:002023-01-24سياسي

اعلام آمادگی تهران بر تسهیل تردد اتباع ایران و ازبکستان به دوکشور 


وزیر امور خارجه ایران عصر روز سه شنبه در تاشکند با سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان پیرامون مناسبات دوجانبه و تحولات مهم منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

- وزیر امور خارجه ایران عصر روز سه شنبه در تاشکند با سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان پیرامون مناسبات دوجانبه و تحولات مهم منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این دیدار حسین امیرعبداللهیان برگزاری موفق اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری منطقه ای (اکو) به میزبانی ازبکستان را به همتای ازبکستانی تبریک گفت.

وی با اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و ازبکستان در شهر سمرقند، چنین دیدارهایی را موجب توسعه بیش از پیش مناسبات دو کشور در ابعاد گوناگون خواند و افزود: از روند رو به رشد تعاملات دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی خوشحال هستیم.

با این حال با توجه به ظرفیت های دو کشور، هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب باید تلاش بیشتری داشته باشیم؛ آماده ایم تسهیلات بیشتری را برای تردد مردم دو کشور فراهم کنیم.

وزیر امور خارجه، آمادگی ایران را برای سرمایه گذاری مشترک با ازبکستان در زمینه های کشاورزی، ساخت و ساز و انرژی و همچنین گسترش همکاری در عرصه های ترانزیت و انرژی اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی تهران بر تسهیل تردد اتباع ایران و ازبکستان به دوکشور 

اعلام آمادگی تهران بر تسهیل تردد اتباع ایران و ازبکستان به دوکشور